Loyal Followers

Thursday, October 13, 2011

Aku tak tahu mcm mana nak belajar SEJARAH

Hai ;') hmm. you know what i regarding too right. Seriously aku tak tahu mcm mna nak study sejarah ni. Please someone help me!! aku stress dgn sejarah. betolllll. Apa aku prlu ingt fakta die ke? or baca je? tpi kalau aku baca saje sejarah tu. tak masok masok dlm otak aku. mcm mne ni? Ya Allah -- permudahkan urusn aku ;'( Ni aku nak cite, mase aku buat ulangkaji sejarah bab 1 dan 2. asyik2 mrkah aku tak memuaskan. dah tu aku nangis, sbb tinggal bbrapa hari lagi aku nak exam. mcm mna aku nak skor sejarah nnti? Kwn2 aku dpt knapa aku tak dpt? dah aku tnyak die orng mcm mna mreka blajar sjarah? mreka ckp baca je. yeke? msti ada cara lain kan. mungkin aku ni bodoh, tak cukup matang, otak masih lembik. bkn aku nak menghina diri aku sendiri, tpi aku dah rasa mcm tu. pa boleh buat? sedih betol aku. aku nak jadi mcm kakak aku. dulu dia lemah sejarah skrang okay tau. kakak aku form 3, exam paper sej dia dah d semak oleh GURU. dia dpt 47/60. satu mrkah lagi nak dpt A. aku? aku tak prnah dpt mrkah sej mcm tu. sudahla tahun dpn aku PMR. apa aku kena buat? ;'( :'( gtg. bye